Unity 2.5
Анонсирован релиз
Unity 2.5 – кросс-платформенного инструмента для разработки 3D/2D игр. Впервые разработка игр средствами
Unity стала доступна на
Mac OS X и
Windows платформах.
В новой версии был полностью переработан Редактор (Unity Editor), улучшено юзабилити (удобство пользования) программы, добавлена возможность импорта
3ds Max файлов (в дополнение к
Maya, Blender, …), произведен полный редизайн интерфейса, инструменты для работы с привязками стали более точными и удобными, компиляция шейдеров проходит в 3 раза быстрее и др.
Новое в Unity 2.5:
- В Unity 2.5 добавлена полная поддержка Windows Vista,Windows XP и Mac OS X платформ
- Улучшено юзабилити.
- Добавлена возможность импорта 3ds Max файлов.
- Полный редизайн интерфейса.
- Более точные инструменты навигации и привязок.
- Полностью настраиваемый Редактор.
- Более информативные диалоги.
- Графика и шейдеры:
- Мультипотоковый скиннинг мэша.
- Runtime DXT компрессия.
- Поддержка LOD (Level of Detail) для шейдеров.
- RenderQueue может быть установлен пер-материально при помощи скрипта.
- Оптимизирован рендеринг.
- Компиляция шейдеров проходит в 3 раза быстрее.
- Добавлены #pragma exclude_renderers и #pragma only_renderers директивы компилятора шейдеров.
- Оптимизирован UnityGUI рендеринг.
- NVPerfHUD поддерживается в Windows играх.
- WEB плеер
- Поддержка браузера Google Chrome.
- Поддержка браузера Internet Explorer 8.
- Более стабильная частота кадров в Windows Web Players.
- Редактор
- Полностью переписан клиентский интерфейс Asset Server.
- Просмотрщик сцены может визуализировать текстуры с повышенным и оптимальным разрешением.
- Обновлены библиотеки импорта FBX.
- Пользовательские настройки FBX будут уитываться при работе скриптов пост-обработки.
- Добавлен режим работы Global для инструментов трансформации.
- Окно статистики в виде Game отображает время кадра и количество кадров в секунду.
- В "Настройки" добавлена опция "Show Project Wizard when launching".
- Программа запоминает предпочитаемый сторонний редактор скриптов/изображений.
- В настройки "Ландшафт" добавлена опция "Terrain wind tint color".
- Добавлен gizmo для Spring Joint.
- Настройка по-умолчанию "Recalculate Normals" отключена в импортере мэша.
- Добавлен индикатор прогресса для импорта/экспорта.
- Другие улучшения
- Application.targetFrameRate - для установки максимального количества кадров в сек.
- AnimationClipCurveData воспринимается как переменная.
- Улучшения в работе UnityGUI текстовых полей.
- На 64-битной версии Windows стало возможно выделять до 4 Гб памяти.
- Некоторые изменения в системе лицензирования.
Исправления:
Editor Fixes:
- Fixed Character Kerning inspector for custom fonts.
- Fix error message when importing Font from a FAT32 filesystem on OS X
- Fixed Rotate tool handle location changing with complex hierarchies when it's in Center mode.
- Fixed Joints that are connected to themselves.
- Fixed Mac vs. PC byte orders in terrain .raw files being swapped.
- Mass Place Trees is properly undoable.
- Switch texture format to one that has alpha channel when Generate Alpha from Grayscale is enabled.
- priority parameter for MenuItem attribute actually works now.
- Fixed crash when importing some TrueType fonts.
- Error Pause in the console works for script exceptions.
- In Cubemap inspector you can create cubemap from skybox images without having to mirror them.
- Gizmos.color and Gizmos.matrix are reset before calling any gizmo functions.
- Fixed importing progress bar for movies without audio.
- Fixed terrain lightmap shaders not working in editor on some old cards (e.g. GeForce 2).
- Mesh importer was putting random values into normals and tangents of unused vertices.
Web Player Fixes:
- OS X web player correctly clips the game area if it does not fit on screen.
- Work around a bug in Vista + Internet Explorer 8 (RC1) where going fullscreen hangs up the browser. Now fullscreen is disabled there :(
- Work around Firefox 3.0.x scripting interface bug on OS X that made some games not work.
- Fixed non-focused web players able to read keyboard input.
- Fixed OS X web player flicker while scrolling in Firefox.
Graphics Fixes:
- Fixed Camera.RenderWithShader in some cases messing up image effects if called from inside of OnPreRender.
- Fixed Water becoming blocky on some Intel cards when game is running for many hours. Update Standard Assets and Pro Standard Assets to get the fix!
- GUI.DrawTexture fixes: can handle non power of two render textures; fixed 50% opacity when there's no other UnityGUI used; correctly takes GUI.BeginGroup clipping rectangles into account.
- Rendering Stats window gathers any rendering done during Update and other functions. Rendering through GL class is captured now as well.
- Reported VRAM size should be more robust now on OS X (previously was reporting 256MB for some 512MB cards).
- Fixed Texture2D.ReadPixels being upside down when reading from render textures on Windows.
- Fixed TexGen ObjectLinear not producing correct texture Z coordinate.
- Fixed Movie Textures leaking some memory.
- Fixed occasional movie playback crash when movie is more tall than wide and is not power of two in size.
- Fixed Camera.SetReplacementShader not taking the tag value into account.
- Fixed particle rendering in orthographic scene view.
- Fixed large GUI areas clipping off last pixel row/column on Radeon HD graphics cards.
- Fixed crash in Graphics.DrawMeshNow if there is no current camera.
- Fixed setting mesh.triangles corrupting data when mesh has multiple submeshes and you set a smaller triangle array.
Documentation Fixes:
- Much better documentation for Editor scripting API.
- Attributes are on a separate page in scripting reference.
- Fixed scripting reference search not finding some words (e.g. Mathf.Sign)
- Fixed broken links in printable documentation (printable.html)
Other Fixes:
- Unicode love:
- Various Unicode character input fixes for Unity GUI.
- Standalone Windows games can launch from Unicode paths or when Project Name contains Unicode characters.
- Fixed Paste with some Unicode strings not working.
- Fixed Font.HasCharacter() for some characters.
- Seeking in compressed audio (with .time) now works and with a much better precision.
- Animation fixes:
- Fixed Animation.Sample() not working if animation was not playing before.
- Fixed Animation.CrossFade and Stop not clearing out queued animations.
- Fixed Animation.IsPlaying for queued animations.
- Fixed Application.loadedLevel being initially -1 in players.
- Fixed Mesh.tangents producing null reference exception if mesh had no normals nor tangents.
- Fixed EventType.ScrollWheel delta values being about 100x too large on Windows compared to OS X (now they match OS X).
- Fixed copying text into clipboard producing extra ASCII zero character at the end on OS X.
- Fix unrecognized keys (like volume up/down on some keyboards) triggeting unrelated input axes on Windows.
- Fixed Mathf.Ceil and Mathf.CeilToInt returning next integer number if the argument was integer already. D'oh!
- Fixed audio playback from streamed Ogg files.
- Fixed crash when streamed video download is cancelled.
- Fixed terrain tree colliders for terrains that aren't placed at zero.
- Fixed MovieTexture playback issue.
Ссылки:
Unity 2.5 для Windows
Unity 2.5 для Mac OS X
Источник
Если желаете написать для сайта свою
статью или
урок (с вознаграждением!) — напишите нам на
web[ ]
firenet.ru
Мы также готовы рассмотреть все предложения по сотрудничеству и рекламе тематических сайтов на нашем проекте.
Пишите нам и мы обязательно ответим!